zaterdag 28 mei 2011

Het allereerste 10 minuten rokje.

Ik had van iemand een heel erg leuk stofje gekregen. Blauw, groen en wit met bloemetjes. Is een keer iets anders dan roze, roze en roze met roze bloemetjes. Toch? Het is een oudje, maar nog o zo mooi. De stof brandde bijna door mijn kast heen. Ik moest er NU iets van maken voor meisje Plurkie. Aangezien ik ongeveer de meest onervaren kleermaakmama ben die er bestaat, moest het natuurlijk meer dan simpel zijn. 


Ik heb een spijkerrokje bij meisje Plurkie uit de kast gepakt en hem op de dubbelgevouwen stof gelegd. Eromheen geknipt en de randjes gestikt. Bovenin een elastiekie erdoor jassen met een veiligheidsspeld (waarom heten die dingen zo? Ik prik me toch in mijn vinger!) en klaar is je rokje! 


Hoezee! 






Geen opmerkingen:

Een reactie posten