vrijdag 27 april 2012

Joggingbroek maar dan anders.

De kleine meid had een dringende behoefte aan een lekkere joggingbroek. Maar ik was een beetje klaar met dezelfde broekjes die je in de winkel ziet. Compleet met prinsessentrui. Ik ben daar niet van. Dus dook eens in een oude ottobre en vond dit broekje. Eigenlijk voor jongens en eigenlijk om te maken in sweaterstof, maar ach. Merkt dat meiske niks van! Dus ik pakte een lap fleece en ging aan de gang met patroon 23 uit de eerste ottobre van dit jaar. Ik had nog nooit iets gemaakt van zo'n echt patroon. Ik rommel altijd maar een beetje aan he? Ik heb nu de zijzakken weggelaten maar verder eigenlijk wel braaf gevolgd. De broek moest wel een kilometer korter, arm kind heeft korte stampers. Toen de broek klaar was heb ik 10 minuten grijnzend er naar gekeken. Lief kwam zelfs vragen of alles wel goed was. Nu gaan we maar een bijpassende trui maken, dan hebben we een pak. En nog wel zonder prinsessen! Hoera!

O en achter de naaimachien wil ook met een emmer er naast! De drie maanden gepasseerd en nog steeds  bijna continu spugen. A ja soms heb je dat!


Hmm ik heb hem niet zo netjes opgehangen he? Dat ding trekt nu aan alle kanten! Als hij niet aan de muur hangt dan trekt hj niet hoor. Gelukkig.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten